NAT-type A heeft de voorkeur en geeft over het algemeen aan dat je netwerkomgeving goed werkt voor het verbinden met andere spelers. NAT-type B is ook compatibel met de meeste andere NAT-types.
Als het nog steeds niet lukt om verbinding te maken met andere spelers, kan dit wijzen op een probleem met het netwerk van de speler waarmee je probeert te verbinden. Als je dit probleem alleen ondervindt wanneer je verbinding maakt met een bepaalde speler, kun je hem of haar vragen om dezelfde stappen te doorlopen.
Als dit gebeurt met elke andere speler waarmee je verbinding probeert te maken, kan dit nog steeds wijzen op een probleem met je draadloze netwerkomgeving of je draadloze router.
Rechtstreeks op een modem aansluiten, in plaats van op de router, omzeilt het gebruik van andere netwerkapparaten. Er kan dan worden vastgesteld of die apparaten het probleem misschien veroorzaken. Als je rechtstreeks verbinding met een modem hebt gemaakt, start het apparaat dan opnieuw op door de voedingskabel een minuut lang te verwijderen. Je hebt een LAN-adapter nodig die USB ondersteunt om een bedrade internetverbinding te maken wanneer je een Nintendo Switch-houder zonder LAN-poort gebruikt.
Als dit gebeurt met elke andere speler waarmee je verbinding probeert te maken, kan dit nog steeds wijzen op een probleem met je netwerkomgeving of je router.
Op basis van dit resultaat is het mogelijk dat je netwerksnelheid ervoor zorgt dat het verbindingsproces verloopt.
Je downloadsnelheid lijkt in orde, dus volg onze stappen om te proberen het NAT-type van je netwerk te verbeteren. Als dit het probleem niet verhelpt, ga dan verder met de volgende stappen.
NAT-type D geeft aan dat je netwerk het lastig zal maken om verbinding te maken met andere spelers. Over het algemeen kunnen spelers met NAT-type D alleen verbinding maken met spelers met NAT-type A.