Deel 1: Het IP-adres van je netwerk vinden
Voordat je begint met het instellen van de Wii U, moet je weten wat het IP-adres van je netwerk is. Dit kun je het makkelijkst ontdekken op een computer die al met je netwerk is verbonden.
Kies voor de volgende stappen het besturingssysteem dat je gebruikt: Windows of Mac operating system (OS).
Klik op de Start-knop, meestal vind je deze in de hoek links onder.
2. Typ 'Run' in het zoekvenster van het startmenu, en druk op Enter. (Als er geen zoekvenster is, moet je de optie 'Run' kiezen.)
Kies onder 'Internet en draadloos' voor 'Netwerk'.
3. Kies aan de linkerkant de verbinding die je gebruikt (Airport, Ethernet, enz.). Bij de actieve verbinding staat 'Verbonden'.