Hoeveel intern geheugen is beschikbaar voor het opslaan van gegevens?
Het Wii U Basic Pack heeft 8 GB intern geheugen en het Wii U Premium Pack heeft 32 GB intern geheugen. Vanwege het verschil tussen dit soort decimale aanduiding en de binaire weergave in de computerwereld is de daadwerkelijke opslagruimte echter 7,45 GB voor het Basic Pack en 29,8 GB voor het Premium Pack. Er wordt daarnaast geheugen gebruikt voor beheertaken, waardoor er respectievelijk 7.2 GB en 29 GB overblijft voor het opslaan van gegevens. Als hier de ruimte van wordt afgetrokken die gereserveerd is voor systeemfuncties en ingebouwde software, blijft er ongeveer 3 GB voor het Wii U Basic Pack en ongeveer 25 GB voor het Wii U Premium Pack over voor het opslaan van gegevens.