Wat voor USB-harddisk is geschikt voor gebruik met het Wii U-systeem?
Nintendo raadt het gebruik van harddisks met een eigen voeding aan (apparaten die van stroom worden voorzien via een losse voeding in plaats van via de USB-aansluiting). Daarnaast gebruiken sommige harddisks zonder eigen voeding meer stroom dan een aansluiting met USB 2.0-specificaties kan leveren, waardoor ze wellicht niet stabiel zullen functioneren. We kunnen daarom niet garanderen dat zulke apparaten correct zullen werken op het Wii U-systeem zonder een aanvullende voedingskabel ('y-kabel') te gebruiken die wordt gevoed via twee USB-aansluitingen. Voor de beste resultaten met het opslaan van gegevens raden we aan om een harddisk te gebruiken met een eigen voeding, die met het Wii U-systeem verbonden wordt via een van de USB-aansluitingen op het systeem.