Wii Sports Club
Je komt pas echt tot goede prestaties als je iets doet wat je leuk vindt. Het mooie aan Wii Sports Club is dat je eerst kunt proberen welke sport je het leukst vindt en je hem daarna pas aanschaft. De eerste keer dat je het speelt, krijg je een gratis daglicentie die je gedurende 24 uur toegang geeft tot alle beschikbare sporten. In dit tijdsbestek kun je de sporten uitproberen en kijken welke je het leukst vindt. Als de proefperiode is verstreken, kun je een licentie voor een sport aanschaffen zodat je je favoriete sport voor altijd kunt spelen. Als je niet kunt beslissen, kun je een daglicentie aanschaffen om wat langer met meerdere sporten aan de slag te gaan. De keuze is helemaal aan jou!
Als je een echte tenniskampioen wilt worden, moet je je richten op je rackettechniek. Je Mii-personage loopt automatisch naar de bal toe, zodat jij je volledig kunt richten op het slaan zelf. Bepaal of je een forehand of backhand wilt slaan en hou de Wii-afstandsbediening Plus op de juiste manier vast. Het raken van de bal draait niet om een zo hard mogelijke beweging. Draai je pols als je de bal raakt om effect aan de bal te geven. Op deze manier kun je bijvoorbeeld verraderlijke slices spelen en de bal met een boog over het net werken. Als je tegenstander moeite heeft om zo'n effectbal terug te slaan, heb je een opening gevonden om het punt met een harde smash te verzilveren!
Een goede techniek is essentieel. Al voordat je de bal loslaat, komt deze van pas. Gebruik de richtingsknop en de A-knop om over de baan te bewegen en de richting van je worp te bepalen. Geef de bal effect mee om meer kans te maken op een strike. Het is simpel: zwaai de bal zoals je gewend bent, maar draai daarna de Wii-afstandsbediening Plus met de klok mee of tegen de klok in als je de bal loslaat.
In het golfspel spelen verschillende zaken een grote rol: bepalen hoe de bal ligt, rekening houden met de windrichting en natuurlijk je oog op de bal houden. Neem je tijd voor elk schot! Neem rustig de juiste positie in voor het schot en kijk dan omlaag naar de bal op de virtuele golfbaan van de Wii U GamePad. Je kunt goed de kracht van je schot en de hoek van je club inschatten. Leer jezelf aan goed naar dit scherm te kijken voordat je de bal een klap geeft.
Net als bij de andere sporten is het onderdeel Uitdagingen een uitstekend hulpmiddel om aan je vaardigheden te werken. In het onderdeel In de roos werk je aan harde, rechte schoten, in Green-bingo oefen je om de bal in de buurt van de hole te krijgen en in Puttpourri sta je op de green om tien ballen in de hole te mikken. Steek je veel energie in deze drie oefeningen, dan profiteer je van een echte masterclass in de golfsport!
Ga naar de website van Wii Sports Club om meer te weten te komen over online wedstrijden, trainingen en nog veel meer.