Installatiewijzer draadloze router - Handmatig instellen
Belangrijk: handmatig instellen is alleen nodig voor gebruikers die unieke thuisnetwerkinstellingen hebben. Bij de meeste mensen zal dit niet het geval zijn; alleen gebruikers die hun Primary en Secondary DNS moeten instellen of die statische IP-adressen hebben toegewezen aan hun router, zouden dit instellingsproces moeten doorlopen. Als je niet zeker bent, wordt het in hoge mate aangeraden om eerst het ‘Access Point zoeken’ te proberen. Als je dat nog niet hebt geprobeerd, klik dan hier voor meer informatie. Anders leggen we nu het handmatig instellen uit.
Je SSID of Service Set Identifier is een rij van maximaal 32 letters of cijfers die aan het Access Point van je draadloze netwerk is toegewezen en fungeert als de naam van je draadloze netwerk. Als je je SSID kent, voer dit dan precies zo in als je het in de instellingen van je router ziet. Als je je SSID niet kunt lokaliseren, vraag dan degene die je router heeft geïnstalleerd om hulp of neem contact op met de fabrikant van je router.
WEP, wat staat voor Wired Equivalency Privacy en WPA, wat staat voor WiFi Protected Access zijn twee type veiligheidsinstellingen die door draadloze routers gebruikt worden om draadloze netwerken te beveiligen. Afhankelijk van de configuratie van je draadloze netwerk, zul je om je Wii-systeem via dit Access Point te kunnen gebruiken, je Wii-systeem wellicht ook moeten instellen op het gebruik van WEP- of WPA-beveiliging of deze beveiliging uit moeten zetten op je router.
Als je gebruik maakt van WEP of WPA, zul je de toegangscodes moeten invoeren die gebruikt worden om een veilige toegang te verkrijgen tot het Access Point. Voor meer informatie over het lokaliseren van de WEP KEY en WPA passphrase, bezoek de website van de fabrikant van je router. Klik hier voor meer informatie over de veiligheidsinstellingen van de Wii.
De volgende twee schermen (hieronder weergegeven) geven weer hoe je een specifiek IP-adres toewijst aan een Wii-systeem.
Er zijn twee manieren om toegang te verkrijgen tot de TCP/IP-instellingen van Windows. De eerste manier is via het Configuratiescherm en de andere is via de zogenaamde Command Prompt.
Windows-gebruikers: als zowel 'IP-adres automatisch verkrijgen' en 'DNS-server-adres automatisch verkrijgen' zijn geselecteerd, selecteer dan 'IP-adres automatisch verkrijgen' en 'DNS automatisch verkrijgen' op het scherm van je Wii-systeem en ga verder met stap 9 om je verbinding te testen. Anders zie 'Statisch IP-adres en/of statisch DNS instellen' hieronder.
Nu dat je het IP-adres van je pc hebt achterhaald, kun je een IP-adres aanmaken voor je Wii-systeem. Verhoog de laatste drie cijfers van het IP-adres van je pc met 1 cijfer (als het bijvoorbeeld 111 is, verander het in 112) en voer dit nummer in in het 'Handmatig instellen'-scherm van je Wii-systeem.