Veiligheidsinstellingen van de Wii
WEP is de minst veilige optie uit dit rijtje draadloze beveiligingstypes. Daarna volgt WPA (TKIP), aangezien het beveiligingsapparaat zelf individuele encrypties toewijst aan de apparaten die er verbinding mee leggen en die ook regelmatig verandert. WPA2 wordt als de meest veilige optie beschouwd en heeft de voorkeur bij elk apparaat dat er gebruik van kan maken.
Als een Access Point als een gesloten slotje weergegeven wordt, zul je een WEP KEY of een WPA passphrase in moeten voeren om van dit Access Point gebruik te kunnen maken. Klik op het respectievelijke beveiligingstype en je zult gevraagd worden om de encryptie in te voeren.