Technische specificaties
Het nieuwe systeem is compact vormgegeven, waardoor het naadloos aansluit op de rest van de entertainmentapparatuur in je woonkamer.
Het Wii U-systeem in het Premium Pack bezit 32 GB aan intern flash-geheugen en het systeem in het Basic Pack heeft 8 GB.(Klik hier voor meer info over opslag op Wii U). Naast het interne flash-geheugen kan er gebruikt gemaakt worden van externe opslagmedia met een USB-aansluiting om de opslagruimte te vergroten.
De Wii U biedt toegang tot het internet via een draadloze verbinding (IEEE 802.11b/g/n). Het systeem is uitgerust met vier USB 2.0-aansluitingen – twee voor en twee achter op het systeem – waarop een LAN-adapter voor Wii kan worden aangesloten (apart verkrijgbaar).