Creëer maximaal 12 gebruikers. Zo kan het hele gezin samen gebruikmaken van de Wii U, terwijl iedereen een eigen persoonlijke ervaring heeft.
In deze video introduceert Satoru Iwata, de vroegere directeur van Nintendo, de gebruikersfunctie en het Nintendo Network ID van de Wii U.
Wanneer je de Wii U voor de eerste keer inschakelt, loopt het systeem al over van de geweldige functies. Verbind het systeem met het internet om de mogelijkheden nog verder uit te breiden.
Je kunt zelfs de gegevens voor de systeemupdate in de achtergrond downloaden, terwijl je Wii U-spellen speelt. Als de gegevens zijn gedownload, ga je terug naar het Wii U-menu en volg je de instructies op het scherm om het update-proces af te ronden.