In 2019 sluiten we het Wii-winkelkanaal dat gebruikt wordt op de Wii en de Wii U. Dit kanaal is in gebruik sinds december 2006.
Als je Wii is verbonden met internet, kun je gratis een voorproefje nemen op wat WiiWare heeft te bieden. Als je in het Wii-winkelkanaal naar de WiiWare-sectie gaat, vind je demo's van toptitels in verschillende genres. Je kunt ze allemaal proberen zonder dat het je iets kost!
Je kunt WiiWare-demo's net als WiiWare-games heel gemakkelijk downloaden. Ga simpelweg naar de WiiWare-sectie van het Wii-winkelkanaal en kies voor 'Zoeken op genre'. Kies vervolgens voor 'Demo' voor een lijst van alle beschikbare demo's. Elke demo kun je gratis downloaden en opslaan op je Wii-systeem of een SD Card, dus probeer er zoveel je wilt! Kies simpelweg de titel die je aanspreekt, kies voor "Download", en voor je het weet kun je met spelen beginnen!
Dit filmpje laat zien hoe je de demo's in het Wii-winkelkanaal kunt vinden. Je kunt elke demo proberen die je maar wilt!