Shall we move on to the second of the core elements you mentioned?
There’s just one more thing I’d like to mention with relation to WiiConnect24. It's the city which gives the game its subtitle. The reason why we created a city for this version of Animal Crossing was again to make use of the capabilities of WiiConnect24.
The idea was that this city would be the only one that exists in the world, and that all of the various towns would be connected by means of this city. It's not that the city is actually located on the server. The city is in each player's separate copy of the game, so different data is actually being used by each player with the game. But we designed it so that everyone feels that they are really going to the same place.
But if it's actually separate, how do you give the impression to players that they are in the same place?
So you’ve made it so that if one player goes to the city, the animals will take note, and they’ll then tell other players who visit the city?
As everyone is able to have similar kinds of experiences, it will feel to the players as if they are visiting the very same city.
GracieGrace . Gracie the giraffe is a fashion designer who has popped up in other titles in the series. Now she's finally opened her own shop.
That's right. When Gracie makes her occasional appearances in the shop, she’ll check out the player's fashion and will make references to players in other villages. So she’ll say things like “------ in ----- village really knows how to dress. You should take a leaf out of her book!"
So it’s best to get dressed up before heading to the city. You can buy smart clothes in Gracie's shop.
The only problem is that the clothes on sale in GracieGrace are incredibly expensive. The prices can be around twenty times higher than the items you'll find on sale in the towns. What's more, unlike Tom Nook's store, the items on display are fixed for each season, only changing every three months.