The First New Title for 3 Years
Exactly three years have passed since Animal Crossing: Wild World1 was released for Nintendo DS. I'm sure there are many fans that have been waiting expectantly for this title. Firstly, could I ask each of you to explain what your role in the game's development was? 1 Animal Crossing: Wild World was released in Japan in November 2005 and in Europe in March 2006. It was the fourth Animal Crossing title to be released in Japan and the second in Europe. It is the first to be released on a handheld console.
My name is Hisashi Nogami and I work in the Production Department of the Entertainment Analysis & Development Division (EAD). As the director of this title, my role was to oversee its development from the original concept, as well as working on other aspects of the game such as the development of its communication-related features.
I'm Isao Moro, and I'm also from the Production Department of EAD. I worked as sub-director on Animal Crossing. My role was to oversee the development and implementation of system features and to work on the debugging side.
My name is Ryuji Kobayashi, also from the Production Department of EAD. On this title, I worked as the design director and was in charge of directing and editing the game’s graphics.
My name is Aya Kyogoku and I am also working in EAD, in the Production Department. As the Sequence Director, I was responsible for all elements relating to the animal’s behaviour and dialogue, such as writing the script.
Thank you. Now, Nogami-san, could you tell us how the planning for this project began?
Certainly. As soon as the DS version of Animal Crossing was completed, I was involved for some time in software development for Wii, including Wii Sports. I then went on to oversee development of the Mii Channel for Wii.
As things turned out, you ended up getting sucked into working on the Mii Channel.
And I was told to knock it into shape within two months! (laughs) Then, after things had settled down a bit on the Mii Channel, I was assisting with the general development of the Wii system. It was at that point that I started to think about Animal Crossing, and I was thinking: “Isn't it about time we started planning the next title?” But I really didn't have any time, so I was at a loss as to what to do.
At that time, I was frequently joining meetings about the Wii system development so I had a lot of opportunities for discussion with Nogami-san. But it didn't seem as if the work on the Mii Channel was going to end any time soon, so I was concerned as to when he might be able to work on Animal Crossing.
It was in December 2006, when my involvement with the work on the Wii system functions had drawn to a conclusion, that we began work on the Animal Crossing. I did have some work still to do on the Mii Channel following its launch, but I did this at the same time as starting work on Animal Crossing.
So that means that this title has taken round about two years to develop. Can you tell us what you were most conscious of when you first looked at the new Wii console while thinking about how to develop an Animal Crossing title for it?