Let me ask: Do the staff members actually submit songs as well?
Yes. I used my O-bon (summer) holiday to spend two weeks creating a song, and I submitted it on the last day of my holiday. I checked it about 100 times in total, to make sure, but it was perfect. It had no flaws at all, but I had to keep checking. I loved that song.
I waited about three weeks, but my song did not come round for final inspection. So one day during lunch, I opened up my Nintendo DS with my heart pounding. My song was ‘NG’4 (no good). I lost it that day, I can tell you. 4’NG’ means a song submission has been unsuccessful for whatever reason, such as a mistake in the song.
So now you know how all the customers who submit songs that come back ‘NG’ feel.
I forced him to listen to it again…and he pointed out ten mistakes within the first ten seconds.
When you succeed, shall we do another ‘Iwata Asks’? We could call that volume: “Noriko Kitamura: My Submission Success”. (laughs)
I proposed adding an ‘Editor Mode’ to the first Band Brothers, but Kitamura-san was one of the people who vehemently opposed it. “I can’t read music, so I don’t want this kind of feature” she said. You were so opposed, and now you’re creating your own songs… It makes me very happy, I must say.
Do you have any advice for people who are putting their heart and soul into making songs, but they just aren’t getting accepted?
But the most important thing, without a shadow of a doubt, is to play your song to someone else before submitting it.
When you’re making a song, you’re closed off in your own little world. You really lose perspective.
In any case, thanks to this submission system, I feel that, with every new song that’s added, we are creating something new. Did you ever think that we would exceed 2,000 registered songs in such a short space of time?