Up to now, there have been two versions of most Pokémon Mystery Dungeon games. This time around, however, there’s only one version. Is there a reason behind that?
Simply put, we felt that one package was enough. The game already contains a number of different elements, including an enjoyable story, an adventure which involves scanning round objects, co-operative play, StreetPass15 features and more. We therefore thought it was simpler to just have one version – an ultimate version, if you will.15. StreetPass: A communicative feature of Nintendo 3DS that allows players to exchange data with each other simply by leaving their console switched on as they walk around.
I actually get the impression that you feel you’ve created the ultimate Pokémon Mystery Dungeon game, Ishihara-san.
I see. Since one of the features of this game is that making progress through dungeons can sometimes become rather difficult, you’ve created a number of alternative routes for players to take. This allows players to take a breather, and potentially provides them with a trigger that allows them to clear a particularly tricky dungeon.
Nagahata-san, where do you think Ishihara-san’s sense that you have created an ultimate version comes from?
I think the richness of the story is one factor. I also think that there are just so many features, using a variety of devices; it’s kind of like a toy chest. I think this helps add a lot of depth as well.
But it’s not just the fact that a lot has been crammed in, is it? I really get the feeling that everything’s connected together really neatly.
Hmm, let me think… I’ve always done my best, both when writing for this title and for previous series, so it’s hard for me to say “This is the best”. One thing I was really conscious of with this title was our aim of trying to make players think, “From tomorrow onwards, I’m going to do my best in school or work!”.
Now, this is also the first time in the series that you’ve decided to offer additional content for a title, isn’t it? What do you think about the possibilities that additional content open up, Ishihara-san?