Inoue-san was the general supervisor for amiibo.
So the response to the Splatoon amiibo18 seems to be very good. 18. amiibo: Near-field communication-compatible figures that contain a chip that uses the NFC function of the Wii U GamePad, New Nintendo 3DS or New Nintendo 3DS XL to store readable game data. Three types of Splatoon amiibo (Inkling Girl, Inkling Boy, and Inkling Squid) are planned for sale on the same day as the game releases, May 29th 2015. Inkling Squid is only available as part of the Splatoon special edition.
The designer that we asked to model the form to make these amiibo did such a great job. The poses look good, no matter what angle you look at them from. Only it was hard to get the ink right with the squid figure, so I did the modelling myself.
I love plastic models and figurines, and even I thought they were really well made.
I think it also has to do with the fact that the characters from Splatoon were designed to look good in 3D.
Now for my last question. I’d like for each of you to tell us why you recommend Splatoon.
The gameplay is very simple – it’s just inking colours – but it offers limitless ways to fight, and there are all kinds of play styles to enjoy, so you can keep playing for a long time. That’s my biggest reason to recommend it.
One turn doesn’t last very long, so it’s a game you’ll want to keep playing again and again.
In terms of the design, we really put in everything that the team liked, without trying to force any of it too much.
I hope that they don’t get too caught up in just inking things, and are able to enjoy the little things.
I would recommend it for the controls. We really polished them to a point that I feel really confident about them, so I would like people to try them out and see for themselves.
Right. We also put a lot of care into making the single-player Octo Valley mode. The controls are the same, but it has a different feel than the online competition. It makes me think of the B-sides19 that the old records had. It won’t let you down, so I hope you’ll play it, too. 19. B-side: Analogue records were able to have music recorded on both sides. The top side was the A-side, and the underside was the B-side.