Yes. Being able to choose from four characters to play a multiplayer mode is a big part of SUPER MARIO 3D WORLD, but the primary concept was to make sure that a single person could get full enjoyment from it. Multiplayer mode certainly offers the enjoyment that arises from people playing together, but we definitely wanted to avoid it being lacklustre for single players.
Those who evaluated the game at NOA (Nintendo of America) also said it has high replay value.
Even in taking on one course, you have four characters with different abilities 10, which changes gameplay. So depending on how people play, there must be many ways to clear a course.10. Four characters with different abilities: In addition to Mario, players may choose to play as Luigi, Toad or Princess Peach, each of whom has distinct abilities.
Deciding on a multiplayer mode immediately eliminated several options. We decided those things comparatively early on, like saying, “In light of multiplayer gameplay, we shouldn’t use these types of cameras.” You can’t talk about the history of 3D Super Mario games without talking about “cameras”, or the different perspectives used to view action in the game. So when it comes to what kind of camera to use, this team is expert. Thanks to that, it was clear early on what ideas we could do and which ones we couldn’t.
Come to think of it, throughout the history of “Iwata Asks”, I don’t think we’ve discussed much how 3D Super Mario has heavily influenced the history of video game camera angles.
Well, you could say the same thing about The Legend of Zelda11. (laughs) When it comes to 3D action games, there’s a history of continual battles against camera angles.11. The Legend of Zelda: In this context, it refers to the action-adventure series of games rendered in 3D polygons for home consoles, including The Legend of Zelda: Ocarina of Time, released for the Nintendo 64 system in November 1998 in Japan and North America, and in December 1998 in Europe, and later games.
Koizumi-san, you have battled alongside Miyamoto-san against camera angles ever since The Legend of Zelda: Ocarina of Time for Nintendo 64, haven’t you?