A Culmination of 3D Super Mario
Koizumi-san, I have to ask. What would you say to people who say that Super Mario Galaxy is better for Super Mario on a home console?
This may not be a direct answer, but personally, when we made Super Mario Galaxy, I had regrets about some things. I was able to do those things in SUPER MARIO 3D WORLD.
One goes all the way back to Super Mario 64. When we made the first prototype, Mario and Luigi were on a flat field.
Yes. We ran it that way, but when we made the landforms, because of hardware limitations we had a choice between cutting Luigi or making more elaborate landforms. Then, in tears, we had to ask Luigi to leave.
And at that time, I talked with Miyamoto-san about having Luigi appear alongside Mario sometime in a multiplayer 3D Super Mario game. I’ve thought that for 15 years.
Later, Luigi appeared in Super Mario Galaxy, but instead of running around together with his big brother, he got treated somewhat differently. But this time, he finally stands on the same course with Mario as a character that will make people say, “Luigi’s great!” I think that’s fantastic.
Yes. Another regret regarding Super Mario Galaxy. I think the deep-blue image of space and the impression you get from the title was more geared toward boys. I felt like a player-character you might want to choose besides Mario was necessary to convince, say, my wife to feel comfortable picking it up and playing. This time, we welcomed in Princess Peach, so you can play a female character. In that way, I feel like we filled in a piece that had been missing.
Yes. I’m extremely grateful to have Miyamoto-san call it a culmination of new 3D Super Mario games.
That’s right. We’ve made use of the technology cultivated through Super Mario Galaxy, and characters like Rosalina and Captain Toad, who came about through those games, play a new role. SUPER MARIO 3D WORLD is the form we chose to have a greater number of people enjoy that, so I think this is the present culmination of 3D Super Mario games.
Just so there is no misunderstanding, I should point out that this doesn’t mean we’ll never make another Super Mario Galaxy game.
That’s right. When we first started making SUPER MARIO 3D WORLD, Miyamoto-san asked me if this was going to be more like Super Mario Galaxy or more like SUPER MARIO 3D LAND. When we made SUPER MARIO 3D LAND, we had our eyes on the form of this game, so we made it this way without any hesitation.
The same team can’t make both at the same time. And we can’t bring in a second party and slap the name Super Mario Galaxy on it. I suppose we could idealistically make both in Tokyo, but we want to do something new too, so there was that dilemma.