“Let’s Put Everything In!”
Editor's note: All videos in this interview are taken from the Japanese version of the game. The final version is fully localised in English.
Today, I have gathered the staff who worked on SUPER MARIO 3D WORLD for Wii U. It’s been a fast two years since we released SUPER MARIO 3D LAND1 for Nintendo 3DS. At that time, the Tokyo Software Development Department that has worked on 3D Super Mario games for many years, said they had created a new form of 3D Super Mario. This time, I would like to ask about how they began and how it came together. Please, introduce yourselves, starting with Koizumi-san.1. SUPER MARIO 3D LAND: A 3D action game released for Nintendo 3DS in November 2011.
I’m Koizumi, the producer. I know I said something similar when we talked about SUPER MARIO 3D LAND, but this time, Hayashida-san and Motokura-san participated as directors. All the while the staff number increased and it became more like managing a large battalion. So I took the role of holding down the rear.
This time, along with Motokura-san, I was in the position of director, but I suppose Motokura-san was more of the team leader, with me taking more of a consulting role. Actually, it was a relatively carefree position for me, so I was able to voice my opinions freely while being able to try new things.
Motokura-san, you had two bosses in Tokyo and one in Kyoto. You continued your role as director while being surrounded by these incredible people.
Not at all! We were able to have you, Miyamoto-san, take a look at builds of the game from very early on, and Hayashida-san was right next to me, so I was able to get lots of input during the process of making it. With regard to my task as director, I think we were able to proceed without any big problems.
Sometimes when you went to Tokyo, you would visit the development office and check on how they were doing.
I did. When we were making Super Mario Galaxy, even for things like adjusting the maps I would stay a few nights in Tokyo to help them out, but from around the time from SUPER MARIO 3D LAND to SUPER MARIO 3D WORLD, I only needed to be involved with occasional spot checks on areas that I wanted to take a closer look at. My role now mainly focuses on verifying whether the game is still following the overarching concept. When we made SUPER MARIO 3D LAND, we thoroughly discussed what the definitive difference was with the 2D New Super Mario Bros. series4, and what they shared in common. This time, we pushed ahead further with that concept – the concept of making a 3D home console Super Mario game that people who like the New Super Mario games can also enjoy. It was an ambition of mine! (laughs)4. New Super Mario Bros. series: A series of 2D side-scrolling action games represented in 3D polygons. The first game was released for the Nintendo DS system in May 2006 in Japan, and in Europe in June 2006. Later, new instalments were released for the Nintendo 3DS, Wii and Wii U systems.