''Even My Wife''
Editor's note: This interview is a translated version of the interview that was first posted on August 9, 2011. The interview about Pokédex 3D referred to will be available soon on this site.
Now that we have discussed the Pokédex 3D application, I would like to ask about the game Super Pokémon Rumble. Thank you for coming.
Sure. Thanks to the fans’ long support of the previous game, the WiiWare1 game Pokémon Rumble2, I was quite satisfied with it, so I had a strong desire to bring a sequel out for the Nintendo 3DS system. The only people who could achieve that were Ambrella3, so my job was saying to them, “You’ve got to make this for Nintendo 3DS!” (laughs) 1WiiWare: The service where users can purchase and download new Wii software, that is not available in shops, to their Wii console via the Internet. The service began in Europe in May 2008. 2Pokémon Rumble: An action game available for purchase and download as WiiWare from the Wii Shop Channel in Europe since November 2009. 3Ambrella Co., Ltd.: A video game developer established in 1996 in Tokyo. In addition to Pokémon Rumble, they have made such games as Hey You, Pikachu! (Nintendo 64), Pokémon Channel (GameCube), and Pokémon Dash (Nintendo DS).
Yes. (laughs) And now to you two from Ambrella who accepted that request. Who shall we start with?
I was this game’s director. Last time, for Pokémon Rumble, I felt like we started making it without first establishing a firm enough in-house consensus, so it was really hard. However, this time for Nintendo 3DS, we already had the experience of the previous game so we were able to concentrate on development without faltering. (laughs)
When you started, you had the foundation laid by Pokémon Rumble, so you had a clear idea of what kind of game to make, and that made development easier this time.
I’m Ozawa from Ambrella. This time, we were moving from Pokémon Rumble, which was WiiWare, to packaged software for the Nintendo 3DS system, so our target at Ambrella was to make something with impact. The scale of the project became larger, so we had to communicate with Ishihara-san and Nintendo more often. I listened to the opinions of the staff at Ambrella, and served as a sort of coordinator.
Matsumura-san, some of our readers may not be familiar with Super Pokémon Rumble. Could you tell us a little about what kind of game it is?
Alright. Pokémon are creatures that battle. In the main series of Pokémon RPGs (role-playing games), you use commands to fight, but in Super Pokémon Rumble, you battle in real-time. The Pokémon appear as toys... Well, they crash into each other in real-time.
It really is that simple to play. When it comes to controls, it’s pretty straightforward, like games from the days of the NES era, so it’s an action game that you can feel comfortable playing.
It may be like a NES game in style, but it draws on the increased power of today’s hardware.