Turning The Island Into A Character
When the prototype model for Wii MotionPlus arrived and you all got a chance to use it, what did you think you’d do with it?
That’s exactly what we thought: “What are we going to do with this?” (laughs) Actually, the idea of developing a sequel to Wii Sports was one that we’d considered a long time before this. We’d even had discussions about which new sports to include, but we weren’t able to see how we could come up with new ways to enjoy the game, so it was temporarily put on hold. When Wii MotionPlus came along, we thought that we might now be able to revive the plan.
So you hadn’t settled on a plan to develop the sequel to Wii Sports right from the start. It was rather that you sat down to consider what you could develop that would utilise this new device and you subsequently concluded that the best thing would be to use it in a sequel to Wii Sports.
Um, no… Well, he actually spoke about an island. It was known as the “Island Concept”.
Certainly. I had been thinking about the “Island Concept” in one form or another for more than ten years.
Well, one part of Nintendo’s business has been creating a whole host of characters which we have then licensed out.
That’s right. But I’ve always thought, seeing as we are a games company, that in addition to characters resembling people, why couldn’t we also turn the actual stages of games into characters?
So now that we’ve turned people’s caricatures into characters by way of the Mii, you thought about actually turning the island that forms the setting for the game into a character?
We’ve discussed ideas like this for a long time, with suggestions such as: “Let’s create Dream Island!” We also experimented on Wii Fit by making a large island.
You could have adventure games, role-playing games, city-building simulation games... It will be fun to see all the ideas that we can come up with, won’t it?
So the idea is basically to use the same island as the location and then afterwards develop games covering all sorts of genres. Shimamura-san, how did you react when you first heard about the “Island Concept"? Did you have any reservations about it?