Following on from the Wii MotionPlus interview, I am joined today by the Wii Sports Resort development team. Let’s start by asking each of you what role you played on this project and what you worked on prior to Wii Sports Resort.
My name is Kenta Sato and I work in the Software Development Department of the Entertainment Analysis and Development Division. I worked on the programming side for this project and was responsible for swordplay and table tennis. On the original Wii Sports1, I worked as a programmer on tennis. 1 Wii Sports was a title featuring five sports: tennis, golf, bowling, baseball and boxing. In Japan it was released in December 2006 at the same time as the Wii console, while in Europe Wii Sports was bundled with the Wii console.
What did you work on between Wii Sports and this latest title? There was a fair amount of time between them.
I worked on Wii Fit. There was a jogging2 section in the software… 2 Jogging was one of the training exercises that featured on Wii Fit. Players jogged on the spot either holding the Wii Remote, or placing it in their pocket.
So the programming for that was also your handiwork, Sato-san. Okay, let's move on to you, Dohta-san.
I’m Takuhiro Dohta and I also work in the Software Development Department of EAD. Like Sato-san, I’m a programmer, and I was in charge of boxing on Wii Sports.
You really managed to pull boxing together in an incredibly short space of time.
After Wii Sports, I worked on a whole variety of experiments on software for Wii while also helping out a little on Wii Fit and Mario Kart Wii.
My name is Takayuki Shimamura and I also work in the EAD Software Development Department. On the previous title, Wii Sports, I oversaw the general direction of the project while also being responsible for golf and bowling. After that, I was transferred for about four months to the Special Planning and Development Division.
You took part in a kind of short-term study tour within the company, didn't you?