Hello everyone, I’m Satoru Iwata of Nintendo.
Recently we released the video Pokémon Direct. During the recording, producer Ishihara-san and director Masuda-san shared a lot of interesting details about Pokémon X and Pokémon Y that didn’t make it in the Pokémon Direct.
So this time the “Iwata Asks” will be a little different than usual. We will be talking about details that we weren’t able to include in the Pokémon Direct, while occasionally mixing in video clips from the interview for what we’ll call “Iwata Asks in Motion”.
We have held over 200 sessions of Iwata Asks, but mixing a transcript with video interviews is a new experiment, so I hope you’ll stick with us. Thank you.