Ensure that your Nintendo 3DS or Nintendo 3DS XL system is connected to the Internet. For more information on how to connect your Nintendo 3DS XL system to the Internet, see our Nintendo 3DS Support page.
Follow the on-screen instructions and select 'Download' to start the download process – you can then choose to download the game immediately or download it while your Nintendo 3DS system is in Sleep Mode. Whichever method you choose, however, please note that your Nintendo 3DS system will need to be connected to the Internet for the duration of the download.