Weekly download news
Sandy Beach is a fully 3D sandcastle building game that utilises the Wii Remote to form and detail elaborate sandcastles, images of which can then be captured and saved to your photo gallery. Players will be able to enjoy co-op play as they design their sandcastle on the tranquil shores of Sandy Beach. Watch out for the invading crabs in Crab Battle mode as they storm your sandcastle. Players will need to strategically build their sandcastle and defend it with cannons as the crabs seek total destruction of your mighty sand creations.
Patience will be key going up against the best players from around the world with Chess Challenge! Perfect your chess skills by playing against the computer in multiple difficulty modes or using the Nintendo Wi-Fi Connection service to start climbing the worldwide rankings. Win online matches and even see how your chess rating stacks up against the world by viewing the online Leaderboard. If you don’t have time to play your friends in a live chess game, Chess Challenge! also lets you play up to five different Wii Friends using WiiConnect24. With full Mii support you can really bring your games to life!
The aerialist extreme, Aero the Acrobat, bounds back into the spotlight once again to stop the wicked industrialist, Edgar Ektor! Aero has entered a new realm of enchantment and must now use all his acrobatic prowess to foil a criminal plot known only as "Plan B"! Join Aero as he discovers new friends (and enemies) in a world custom-built for his high-flying adventures! 45 Levels of wild acrobatic fun, including: Bonus Rounds, Chance Stages, and Hidden Chambers!
Blast off to new heights of fun with a puzzler that is truly out of this world! In Link ‘n’ Launch, you must propel a rocket into space by flipping and rotating tiles to link fuel to the rocket’s engines. In Mission Mode, you have just three minutes to reach the next planet, quickly linking tiles while keeping your rocket on course. Think your way around unmovable tiles and collect special tiles that upgrade your rocket or grant additional time. In Puzzle Mode, work out a path that will use up all the fuel and pipe tiles and clear the screen. With 100 puzzles to complete, it's a challenge of galactic proportions!
Animal Puzzle Adventure is a simple puzzle game where you have to lead various animals to their respective barns placed on the map, while avoiding pitfalls and cliffs and using the objects on field to your advantage. There are 10 stages per level with a total of 5 levels, creating 50 stages in all! After clearing a stage, you unlock a piece of a photo. Once you clear all 10 stages in a level, the wallpaper for that level becomes unlocked and you can then view it in the gallery. With so many puzzles to unravel, you'll find yourself immersed in the puzzle-riffic world of Animal Puzzle Adventure!
Patience will be key in order to score big in Chess Challenge! Perfect your chess skills playing against the computer in multiple difficulty modes, or play against your friends in either shared or wireless play via DS Wireless Communication. Start off practising with some casual games and work your way up in fully ELO rated matches. You’ll even be able to track all of your gameplay stats - win, lose or draw! Chess Challenge! will keep both novice and expert players glued to the screen for hours!