In shops now: Project Zero 2: Wii Edition and Spirit Camera: The Cursed Memoir
It’s a great day for games if you love a good scream, as we have not one, but two terrifying titles launching on Nintendo platforms! Today sees the release of Project Zero 2: Wii Edition for your home console, and Spirit Camera: The Cursed Memoir, for on-the-go play on Nintendo 3DS.
Project Zero 2: Wii Edition is a remake of one of the scariest games of all time, with souped-up graphics, additional endings for the story, a whole new Haunted House mode, and more. The focus of this thrilling title falls on creating an atmosphere of high-tension dread, to provide a uniquely immersive horror experience for Wii.
In the game, twin sisters Mio and Mayu find themselves trapped in a haunted village, where the ghosts of the townspeople are searching for a pair of twins to take part in a dark ritual. Sensing the danger of their predicament, the twins must attempt to escape from the village with their lives, but their only weapon against the forces of darkness is the Camera Obscura: a mystical device that can seal away spirits… Visit our official Project Zero 2: Wii Edition website and watch the trailer for a taste of the game’s dark ambience, and find out more info on the story, gameplay and updated features.
For horror that you can take with you wherever you go, look no further than Spirit Camera: The Cursed Memoir on Nintendo 3DS. This title utilises Augmented Reality (AR) to make ghosts and ghostly phenomena appear around you, with the aid of a 16-page AR Book that comes with the game. Using this notebook, your Nintendo 3DS system becomes your window through which to view the supernatural, as you attempt to unravel the mystery of its haunted pages and free the spirits trapped there.
Desire more information on this augmented horror? Then visit our official Spirit Camera: The Cursed Memoir website, where you can find out more on the Story Mode, the supernatural thrill of spirit photography and more!