New Nintendo 3DS and New Nintendo 3DS XL arrive in Europe on 13th February
New Nintendo 3DS and New Nintendo 3DS XL present a number of new enhancements designed to offer the smoothest and most engrossing portable gaming experiences. New Nintendo 3DS has a screen size 1.2 times larger than that of Nintendo 3DS, while both New Nintendo 3DS and New Nintendo 3DS XL feature a wider range of controls with the addition of a C Stick and ZL/ZR buttons, super-stable 3D via face-tracking technology and built-in NFC functionality that allows for communication with amiibo figures. While New Nintendo 3DS XL will be available in Metallic Black or Metallic Blue, New Nintendo 3DS will launch in Black or White, but with the addition of a wide range of cover plates – 12 of which will be available at launch, with more to release in future – to customise your system.
Two New Nintendo 3DS XL bundles will also be available from 13th February. New Nintendo 3DS XL Majora’s Mask Edition will include a pre-installed copy of The Legend of Zelda: Majora’s Mask 3D and a New Nintendo 3DS XL system covered in artwork inspired by the game. Similarly, New Nintendo 3DS XL Monster Hunter 4 Ultimate Edition will include a pre-installed copy of Monster Hunter 4 Ultimate and a New Nintendo 3DS XL system with an iconic emblem from the game on its cover.
Visit our Nintendo Direct page to view the video in its entirety, or check out the Nintendo UK YouTube channel for even more new videos related to today’s announcements.
New Nintendo 3DS and New Nintendo 3DS XL: In addition to the new control options, super-stable 3D technology and built-in NFC functionality, New Nintendo 3DS and New Nintendo 3DS XL also feature an increase in CPU power, allowing for faster download speeds* and use of Miiverse, and smoother transitions when switching between software. New Nintendo 3DS and New Nintendo 3DS XL systems launch on 13th February.
The Legend of Zelda: Majora’s Mask 3D: The handheld remake of the beloved Nintendo 64 game launches for Nintendo 3DS and 2DS systems on 13th February. Launching on the same day is the New Nintendo 3DS XL Majora’s Mask Edition hardware bundle, including a Majora’s Mask-themed New Nintendo 3DS XL and a copy of the game**. Players who experience the dark and twisted adventure on New Nintendo 3DS or New Nintendo 3DS XL can enjoy the super-stable 3D and enhanced camera controls using the C Stick.
New Fire Emblem game: A new game in the Fire Emblem series is coming to Nintendo 3DS and 2DS systems. Developed by the same team who created Fire Emblem: Awakening, the new adventure adds challenges never before seen in the series and asks players to make decisions that will affect the game’s world in new ways. More information on the game’s release will be revealed in the future.
Super Smash Bros. for Nintendo 3DS amiibo compatibility: In February, a new system update will allow amiibo support for Super Smash Bros. for Nintendo 3DS using the Super Smash Bros. series of amiibo and the NFC technology built into New Nintendo 3DS systems. The previously announced Nintendo 3DS NFC reader/writer for amiibo support on Nintendo 3DS will launch in the future.
Xenoblade Chronicles 3D: On 2nd April, a remake of the well-received Xenoblade Chronicles for Wii is launching exclusively for New Nintendo 3DS and New Nintendo 3DS XL systems. The new version offers 3D visuals and allows players to view the maps and character stats on the bottom screen. Another new addition to the game is a bonus mode that lets players view 3D models of the characters and listen to tracks from the game’s musical score.
Code Name: S.T.E.A.M.: On 15th May, Abraham Lincoln will bring together a team of talented agents to fend off an alien invasion. Code Name: S.T.E.A.M. will support amiibo figures. Players can use Fire Emblem amiibo characters Marth, Ike, Robin and Lucina as playable characters in battle and unleash their Fire Emblem-related weapons against the aliens.
ACE COMBAT ASSAULT HORIZON LEGACY +: Coming in February 2015 for Nintendo 3DS and 2DS systems, play as the legendary pilot Phoenix and control fighter jets that actually exist in real-life. The game includes compatibility with the New Nintendo 3DS system’s C Stick and ZL/ZR buttons for total control, while also offering amiibo support with unlockable jets styled on characters such as Link, Bowser or Fox.
Splatoon: When players first start the colourful shooting game, they will begin in a central ‘plaza’ that connects to all the different modes in the game. The hub also grants access to a shopping centre that lets players customise their weapons and outfits. Splatoon launches exclusively for Wii U in May.
Mario Party 10: The new “amiibo Party mode” brings amiibo compatibility to the classic party game series. Select amiibo from both the Super Smash Bros. Collection and Super Mario Collection will work with the game: Mario, Luigi, Peach, Toad, Yoshi, Bowser, Rosalina, Donkey Kong and Wario. Tapping an amiibo to the GamePad lets players use that character as a game piece, as well as play on a game board themed to that classic character. Mario Party 10 launches for Wii U on 20th March, with a limited quantity of bundles including a Mario amiibo from the Super Mario Collection, plus a copy of the game, also being prepared.