14th July, 2016 – Relive the 80s when the Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System launches in stores on 11th November. The classic NES is back in a familiar-yet-new form as a mini replica of Nintendo’s original home console. Plugging directly into a high-definition TV using the included HDMI cable, the console comes complete with 30 NES games built-in, including beloved classics like Super Mario Bros., The Legend of Zelda, Metroid, Donkey Kong, PAC-MAN and Kirby’s Adventure.
The Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System comes packaged with an HDMI cable, a USB cable for powering the system*, and one Nintendo Classic Mini: NES Controller. And whether it’s rediscovering an old favourite or experiencing the joy of NES for the first time, the fantastic collection of NES classics included with each and every system should have something for all players.
The Nintendo Classic Mini: NES Controller can also be used to play Virtual Console NES games on a Wii U or Wii console. Simply connect it to a Wii Remote controller to make the experience that much more authentic. Players needn’t worry about losing any hard-earned progress either as each game has multiple suspend points, allowing them to start where they left off at a later time, no passwords needed.
Bring back memories and make brand new ones with the Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System, launching on 11th November. Relive past glories, defeat the boss that you could never beat, or simply enjoy the classic titles of yesteryear anew.