Born to one royal family, raised by another, you’re caught between two kingdoms on the brink of war. In Fire Emblem Fates, out now exclusively on Nintendo 3DS family systems, you must decide where your loyalties lie and choose which family to stand with. See both sides of the conflict and start learning about this ambitious strategy game at our official Fire Emblem Fates website!
Lead your forces onto the battlefield and strategically manoeuvre units into position to face opposing armies in exciting turn-based skirmishes where just a few wrong moves can lead to defeat. Build relationships between your allies by pairing them up on the battlefield, and in time they’ll support each other strongly in combat. Plus, certain characters can use the powers of a dragon in battle, or alter certain parts of the map to turn situations to their advantage: they might dry up a river, open up a new path, or something else unexpected!
There are several sides to the story in Fire Emblem Fates, which can be explored in three unique story paths. Fire Emblem Fates: Conquest and Fire Emblem Fates: Birthright are available to purchase from launch, while Fire Emblem Fates: Revelation will be available to purchase as downloadable content from June 9th 2016.* New maps will also be available to purchase as downloadable content over the coming months. You can learn all about the upcoming extra content at the Fire Emblem Fates website's DLC & Revelation section.
Put your loyalties on the line, prepare to make a choice that could decide a bitter conflict and find out everything you need to know at our official Fire Emblem Fates website. Whichever side you choose, hours of strategic battles await in Fire Emblem Fates, only on Nintendo 3DS family systems.