Out now – Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System
Relive the 80s with the Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System, out now!* Revisit – or discover for the first time – 30 classic games from the console that started it all, now in HD at 60 Hz! To find out more, visit our official Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System website.
The classic NES is back in a familiar-yet-new form! Plugging directly into a high-definition TV using the included HDMI cable, this mini replica of Nintendo’s original home console comes complete with 30 games built-in, including beloved classics like Super Mario Bros., Super Mario Bros. 3, The Legend of Zelda, Donkey Kong, Metroid and Kirby’s Adventure.
The fear of losing passwords and game progress is now a thing of the past with the new suspend point feature. With four suspend points available for each title, you’re free to save your progress at any time, be it halfway through a level, or right before a tricky boss battle.
With Nintendo Classic Mini: NES, you can even choose from a number of different Display modes. Replicate that classic NES look with the 4:3 aspect ratio, emulate an old TV – scan lines and all – with the CRT filter, or get a clean picture with the Pixel Perfect Display mode!
If you’re itching to learn more about the historic NES era, or simply wish to take a trip down memory lane, check out our ongoing series of special developer interviews. Nintendo Classic Mini: NES special interview – Volume 1: Donkey Kong is available to read now, where Representative Director and Creative Fellow Shigeru Miyamoto reminisces about his experiences working at Nintendo during the NES’ formative years. You can also read all about another game that helped make the NES a global phenomenon in Volume 2: Balloon Fight.
Play games from yesteryear in a whole new light with Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System – a perfect gift for collectors, or anyone who loves games!