Nifty new features have arrived with the latest Nintendo Switch system update!
Nintendo Switch and Nintendo Switch Lite owners can now enjoy a variety of useful new system features included in the latest system update*. Take a look below to see what’s been added!
If you enjoy playing the same games across more than one Nintendo Switch console, you can now enable automatic downloads on multiple consoles as part of Save Data Cloud**. Doing so means your save data will download automatically to your other console, so you can jump from one console to another and still pick up your game from where you left off.
Screenshots and videos of your favourite gaming moments can now be sent wirelessly to your smart device via your Nintendo Switch console. You can also connect your Nintendo Switch console to a PC or laptop using a USB cable to copy your screenshots and videos over to it.
If you’re downloading multiple games, demos, downloadable content or software updates at once, you can now choose which software you'd like the console to download first. It’s useful if there's a game you want to jump into as soon as possible while you wait for your other downloads to finish.
In recognition of the Super Mario Bros. 35th Anniversary, a variety of Mario looks are now available for your user icon.
The latest Nintendo Switch system update that includes all these features is available to download now! If you’re not sure how to update your Nintendo Switch console, please visit our Support section for a step-by-step guide.