Animal Crossing: New Horizons for Nintendo Switch is out now, and the Nook Inc. Deserted Island Getaway Package offers you the chance to create your own slice of paradise!
Of course, living on a deserted island might seem a little daunting at first, whether you’re a newcomer to the Animal Crossing series or a long-time fan. Don’t worry though – with these helpful tips, you’re sure to start things off the right way!
Resident Services (located near the centre of your island) is open 24/7, so feel free to stop by any time! From DIY workshops and the handy Nook Stop to selling unwanted items, buying useful tools or asking Tom Nook on for advice on what to do next, it’s a useful place to go if you’re stumped.
When gathering materials from rocks, avoid eating fruit beforehand. Fruit gives you the strength to uproot entire trees for replanting, but also causes rocks to break if you gather materials from them while powered up. Don’t worry though, rocks you’ve accidentally destroyed appear elsewhere over time!
If you’ve got unwanted strength from eating fruit stored up, you can get rid of it by digging up trees or sitting on a toilet (either one acquired for your home or someone else’s if you ask nicely!).
To craft items, you’ll need DIY recipes which can be bought from Resident Services, gifted by other island residents, found in bottles washed up on the shore and more! Collected DIY recipes are stored in the dedicated app on your NookPhone and always show the materials needed, so be sure to read them carefully if you’re stuck.
Don’t expect to carry infinite amounts of materials, tools and other items around! If you don’t have room for something, you can either drop things off in your tent, anywhere on the ground, or sell any unwanted bits and bobs to Timmy for a few extra Bells.
By the way, you can also expand your pockets with a handy upgrade from the Nook Stop!
Nook Miles can be used to pay off your initial getaway package fee and buy useful upgrades at the Nook Stop. Thankfully, almost everything you do – from fishing and bug catching to making friends, crafting tools and even pulling weeds – can earn you Nook Miles! Check your ongoing Nook Miles goals within the dedicated app on your Nook Phone.