Take a look back at Super Smash Bros. fighter reveals with Masahiro Sakurai! – Part 2
Now that the final fighter has been released for Super Smash Bros. Ultimate for Nintendo Switch, we’re taking a look back over the new fighter reveal trailers.
In the first part, we looked at the reveal videos for fighters that joined the battle in Super Smash Bros. for Nintendo 3DS and Wii U. This time, let’s reminisce over the fighter reveal videos for Super Smash Bros. Ultimate, with comments from Super Smash Bros. series director Masahiro Sakurai!
The Super Smash Bros. series is a project where we undertake collaborations you can’t see anywhere else. We wanted to use that opportunity and create nice content that people could enjoy, and that’s why we started making the fighter reveal videos.
It was a lot of work to make the videos while working on the game at the same time, but there were always big reactions from fans, so it was worth the effort. In this article, I’ll give some brief commentary as we go, so I hope you’ll enjoy looking back over all these videos.
Please take this opportunity to reflect on the history of the Super Smash Bros. series by watching the scenes where each new fighter first appeared. You may have seen some of the videos before, but they are well worth another look!
Check out part one for the Super Smash Bros. for Nintendo 3DS and Wii U fighter reveal videos!
This video was created with the intention to announce the game in a Nintendo Direct. Because of that there’s no reveal video for Inkling, but the Smash symbol with the cross in the circle appearing in Inkling’s eye was met with a tremendous reaction. And then to find out that it’s coming in less than a year!
This is the first fighter reveal video for Super Smash Bros. Ultimate. We might have made this first one the most serious of them all. I wanted to make the part where Ridley takes down Mega Man and Mario a bit more intense... However, we wanted to balance the scene, and so we made it very carefully, with many discussions with the international teams.
We knew that there was a lot of demand for King K. Rool to join Super Smash Bros., so we decided to tease the viewers, making them think he was coming, before revealing it was a fake – and then showing that he is actually coming. King Dedede appears because, as with the other reveal videos, we were trying to mix in fighters from other series, to give a feeling of it being a collaboration.
The scene is straight from the Animal Crossing series, so there are no guest appearances from other fighters… The team didn’t have any experience in making Animal Crossing footage, so we did some research and recreated it in CG. It was made by Digital Frontier, as usual. I feel like we got pretty close, with the movements, camera angles and also the textures. What do you think?
We mixed together two reveals; the Echo Fighter Ken, and new fighter Incineroar. It’s literally a clash of fire against fire. It’s difficult to make a CG video with an Echo Fighter alone, so I’m glad we were able to do this. It also fit perfectly for a battle in the ring. Don’t you think both the CG part and in-game part are really dynamic?
The Piranha Plant reveal was an additional video for the early purchase bonus. So, there isn’t a CG part, only the in-game part. Piranha Plant isn’t included in the Fighters Pass, so you need to buy them separately. At the time, people were saying that they never expected Piranha Plant to join the battle.