Chapter 2: Linking hands
Now let’s move on to the things that have changed from the previous game. Speaking of which, I immediately noticed that Link looks a little different in this title, doesn’t he?
Yes, his right arm. We wanted an iconic feature that would make it obvious at first glance that it's the Link from this game. Speaking of Link's arm, “hands” is a major theme in this title.
Titles in The Legend of Zelda series intertwine all the elements of gameplay, mechanics, and story, and combine them all into a single game. For this title, we chose “hands” as the key theme to bring them all together. For example, abilities that Link uses to solve puzzles are all released from his hand and arm. We even included this symbolically in the game's mechanics, such as having scenes that use hands when opening special doors. This "hands" theme also crops up here and there as a key element as the story develops.
The previous game was a relatively lonesome game, or rather an endurance game where you made full use of Link's body and strength alone to traverse the vast world. What's unique this time is joining hands and cooperating with various characters, and at times, creating items with Link's own hands and utilising them as you progress.
We were intentional about making this “hands” theme show through in the visuals as well as in the story direction. If you watch the trailers that we've released so far, I think you may be able to get a sense of this atmosphere.
We also expressed the “hands” theme by implementing handclaps and such in the game's music.
Well, simply put, "hands" expresses the idea of "connecting". This applies to the story too, which connects to Hyrule's past. It also talks about a major struggle called "The Imprisoning War", which until now was considered a myth even in Hyrule.
It’s funny how these things work out, isn’t it? You don’t notice these things when you’re developing the game. But then after you’re done, you see that all sorts of things were actually connected. And you realise, “Oh, so that’s what we were doing…” you know?
So there are certain fundamental things that you wouldn't change because it's a sequel, and it becomes a matter of creating something new within those existing boundaries. It all sounds pretty challenging.
We set those boundaries ourselves, but new gameplay elements are born when we break through them. So we were "breaking boundaries".
On the other hand, the sound maintained just the right number of similarities with the previous title so that it feels like an adventure in the same world.