Chapter 3: A world connected all the way to the skies
I now understand the challenges and circumstances behind The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom's development. You said that the setting is the same as that of The Legend of Zelda: Breath of the Wild. However, now that you can explore the skies above Hyrule, does this mean that the world has expanded considerably?
Actually, the previous title, The Legend of Zelda: Breath of the Wild, was originally developed for Wii U (7), so there were restrictions in development. There were a lot of ideas we wanted to implement during its development, but we made clear decisions on what we wouldn’t do in that game. For example, we decided that it wouldn't involve flying. Then Aonuma-san kept saying, "If flying is out of the question, I want to dig underground!". And we'd respond, "Oh no! Please don't make us develop that too!". (Laughs)
(7) Released in 2012. A home console that features games that link the screens displayed on both the TV and the handheld Wii U GamePad.
It was just my natural response when playing The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Like, "Man, I want to dig a hole right here". (Laughs)
For The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, we began by compiling and implementing ideas we couldn't include in the previous title. We wouldn't have been able to do so had we made a completely new world, so developing in the same setting as the previous game was significant in this sense as well.
In the previous title, the cliffs could only be climbed up, and the cliffsides were bare.
I think that players who find a cliffside cave in this game might start wondering, "Is there one in the cliffs over there too?". When a place – even one that's already familiar – is augmented with something of worth, you begin to see the world in a different light. Even as the game's developers, we started seeing the landscape in a different way while working on the game. I believe the way players explore Hyrule will change too.
I see. It's a Legend of Zelda characteristic for one hint to lead to another, causing a chain reaction for players to view different places in new ways. How about the skies, then?
Although the walls in the last game gave "height", I thought the gameplay was largely two-dimensional. This time, we added "verticality" – in other words, gameplay that utilised height. We developed a three-dimensional world under the premise that you'll be able to travel from the surface to the skies seamlessly. Link also has a new action called "dive" and a new outfit for the skies.
When we placed the islands to scale in the skies, I was surprised to see just how small they were when looking up at them from the ground.