Chapter 4: What makes the game "The Legend of Zelda-like"
I know that "Breaking the conventions of The Legend of Zelda" was the theme behind the previous title. However, it seems that "Breaking the conventions of sequels" was the concept for this title because it's filled with many new elements despite being a sequel.
I think he has a point. We often say that we should ”create games through multiplication". For example, we believe that taking the main character's ability and multiplying it with a world that has a lot to offer will result in a different experience for every player, every time. For the sequel, as we wanted to keep offering a different experience every time, without changing the world that has a lot to offer, it was only natural for us to change the main character's ability and create something new. That's why we completely redesigned Link's abilities.
Link's abilities shown in Aonuma-san's recent gameplay video were completely new and different from those of the last game. But when you say they have been completely redesigned, do you mean all his abilities are different?
Yes. They are all new. You'd be wrong if you thought the abilities were the same as before. (Laughs) In particular, one of the things that sets this title apart, the fun of attaching objects to each other, was something that Fujibayashi-san brought up in the early stages of development, saying, "This is the gameplay I want to implement in the sequel!".
For instance, I used spinning cog wheels as tyres and attached four of them to a board to create a car. I also made a paddle steamer by attaching boards to those self-rotating cog wheels. By assembling stone slabs into a gun barrel and using a Remote Bomb, I also created a cannon that shoots Ancient Spheres. I attached it to a car to create a tank. (Laughs) By showing these ideas, I proposed that if Link had the ability to attach things together, we could create this new kind of gameplay using materials we already had available. This was how we came up with the idea of creating vehicles with the Ultrahand ability in this title.
I see, so the idea of attaching objects together to create something was present from the early stages of development. Watching Aonuma-san's gameplay video, it was intuitive and easy to understand what you can do by attaching things.
The object-to-object combinations are something our designers and programmers put a lot of effort into adjusting because of the sheer number of variations. I want players to experiment with lots of combinations and find their favourite.
Not only can you attach objects with the Ultrahand ability, but you can also build weapons with the Fuse ability, so the variety of combinations is truly massive. Our staff worked hard to make special adjustments to each item to ensure players wouldn't be disappointed and think, "This isn't what I expected...". Thanks to their efforts, we developed lots of attractive weapons that could be created with the Fuse ability. You can create a spear that looks like the Grim Reaper's scythe, for example.
But you see what looks like glue bulging out in between the attached objects, right?