Explosive Bowling Trick
Master this trick in the 100 Pin Game and you’ll be an unstoppable force in the Bowling Alley. The gist of how it works goes something like this: Roll your ball along one of the metal rails either side of the lane and trigger an explosion that causes every single one of the pins to fall, every time!
As you might imagine, performing such an impressive feat takes a bit of practice. The key to success lies in lining your shot up perfectly. Move your Mii all the way to the left or right, and line up the dotted aiming line so that it is almost parallel to the rail at the side of the alley, turned slightly towards the rail to create a bit of an angle. Then all you have to do is throw your ball and watch as it glides down the rail and triggers an explosion strong enough to drop every single pin! Easy, right?