When Globox, Rayman's best friend, inadvertently swallows a dreadful black Lum, it isn't the end of the world – but it could be! To prevent a full-scale invasion of malicious, ill-mannered hordes, there is only one solution: Rayman must get someone to treat his burdensome pal.