The epic series The Legend of Zelda began here, with the heroic Link on a hazardous journey through the fantastic world of Hyrule. Using your sword, your shield and your wits, retrieve the eight fragments of the Triforce and save Princess Zelda.
This groundbreaking game introduced innovative ideas that are still present in Zelda games more than 25 years later. Not only is Link's original adventure action-packed, it also features puzzling dungeons to explore and a myriad of secrets to discover.