Animal Crossing: Happy Home Designer
From 31/05/2018, it will no longer be possible to share or visit new homes or facilities using the Happy Home Network feature. A selection of popular homes and facilities that were previously posted will still be accessible.
Create dream homes, gorgeous gardens and a lively town square in Animal Crossing: Happy Home Designer, only for Nintendo 3DS family systems!
As the latest employee of Nook’s Homes, a real estate agency ran by the one and only Tom Nook, it’s up to you to design wonderful homes to suit any animal. Chat with potential clients to find out what sort of pad they’d prefer, then put your decorating skills to the test and put together ideal abodes, inside and out. Do away with dreary décor and give each of your animal friends a place to call “home, sweet home!”
Pick a plot of land, customise the look of the house itself and even landscape the garden, then move inside to overhaul the interior however you like: use simple Touch Screen controls to place and move furniture wherever you want it, and customise the room from floor to ceiling. Let your imagination run wild and interpret each animal’s request however you see fit, but be sure to include any favourite items that they already own, too!
In addition to designing homes, co-ordinate with Isabelle to develop town facilities, such as schools, shops and restaurants. Apply your home design flair to town facilities and the town plaza will expand in no time. As the town plaza grows, more and more animals will appear outside Nook’s Homes, waiting for you to help them.
Show off the home designs you’re most proud of, or check out the competition and get inspired by other players’ efforts. You can take pictures of your designs at any time and share special moments with the entire world via social networks. With the Happy Home Network*, you can even upload your creations, check out other players’ designs and rate their work, or take part in design contests!
Discover your inner designer and interact with your favourite Animal Crossing characters in a whole new way in Animal Crossing: Happy Home Designer for Nintendo 3DS family systems!
When animals from Animal Crossing amiibo get invited to look around other homes, they get inspired and remember the furniture, wallpaper and ornaments they see. If you use an amiibo of an animal who’s visited homes designed by other players, you might add items you’ve never seen before to your catalogue!
Special amiibo cards feature a character whose house you won’t be able to build without using its amiibo card. Each card can be used across multiple copies of the game, so they’re perfect for collecting and trading with friends.