Heroes of Ruin
Heroes of Ruin is a classic dungeon crawler, with some new surprises, available exclusively on Nintendo 3DS. This action RPG game from Square Enix and n-Space Inc. has been custom-made for Nintendo 3DS and allows you to adventure solo, or play locally and online for an electrifying multiplayer experience.
The war raged for tens of years until powerful leaders of men stepped forth from the fray, these Lords established a fragile peace, keeping the threat of disharmony in check. When Lord Atraxis, founder of the city of Nexus, is struck ill by a terrible curse, the precarious balance looks to shift back towards bloodshed. A call is sent out across the walled city, and the world, promising immeasurably grand rewards to any who can find a cure to the sickness.
Gunslinger - A reformed criminal with a particularly shady past. Don’t ask too many questions about the enormous debt that he owes, or whom he owes. He fights evasively and commands the use of bombs and pistols.
Once your character type is chosen, you can customise your appearance straight away for a personal touch. Over the course of your adventures your character will develop based on your individual choices - and your armour, fighting style, abilities and more will evolve to become entirely unique.
The world itself is a dynamic place, so you’ll discover original layouts, new routes through the environment, and experience novel enemy encounters every time you play. You can venture forth solo or team up with friends as a party of up to four adventurers for drop-in/drop-out cooperative play, using the microphone to voice chat in real-time with your fellow mercenaries to devise strategies.
Heroes of Ruin takes advantage of the features of Nintendo 3DS to offer players, in addition to stereoscopic 3D visuals, a stream of exciting new content without them even having to lift a finger. SpotPass functionality will deliver exclusive challenges and content to your system, extending your adventure every day, whereas StreetPass allows you to trade items with other players as well as unlocking new weapons, armour and items on the go.
Enter a dynamic world of adventure, combat, and new experiences, with Heroes of Ruin on Nintendo 3DS.