Little Battlers eXperience
Collect, build and battle your own palm-sized robots in Little Battlers eXperience, a futuristic RPG with real-time action fights on Nintendo 3DS family systems. Discover millions of ways to create your own ultimate battle robot! How will you build yours?
In a world where toys are more than just child’s play, you play as Van Yamano, a young boy entrusted with a one-of-a-kind LBX, a tiny customisable robot, which is capable of saving the world from the brink of disaster!
Create your own LBX from more than 4,000 unique parts, each with their own abilities and designs that change the look and performance of your custom robot. Complete more than 130 different Armour Sets or mix and match parts to create the ultimate battlin’ bot!
Team up with Van’s friends and use your LBX to take down an evil organisation known as the New Dawn Raisers, or fight for victory against your friends in local wireless multiplayer for up to six players.
Choose from a variety of different combat rules and take on other LBX models in 20 different Battlescape arenas, each with their own unique environmental characteristics and features.
Unleash the power that sits in the palm of your hand and use it to save the world in Little Battlers eXperience on Nintendo 3DS family systems.
Want to get your hands on some rare and exclusive LBX models and parts? Visit our Unlockable Extras tab to find out more!
In the year 2042, toy maker Tiny Orbit launched miniature customisable robot toys called LBX. These remote controlled machines became a booming success, but their ability to fight other LBX was deemed too dangerous by many.
To avoid pulling LBX off shelves, Tiny Orbit created the Battle Box, a portable diorama made of fortified cardboard, allowing kids to safely let their LBX duke it out in dedicated arenas called Battlescapes.
Many years later, LBX are still all the rage with kids and, like many students his age, middle schooler Van Yamano is fanatical about them. Van’s hopes to one day have his own LBX, but that all changes when a mysterious woman gives him a secret prototype LBX, the AX-00. Van and his friends soon learn that the AX-00 is no ordinary LBX: within its Skele-Frame lies the key to an unlimited source of power that could save the world…or destroy it!
They’ll have to be careful though! A shady organisation called the New Dawn Raisers have also got their eyes on Van’s prized possession and will go to any lengths to seize it for their own evil plans. The stakes are about to get a lot higher – not only for Van and his friends, but for the whole world!
This young boy is fanatical about LBX. After hopelessly trying to convince his mother to let him build a robot of his own, fate entrusts Van with a secret prototype LBX of his very own.