Mario & Luigi: Bowser’s Inside Story + Bowser Jr.’s Journey
Form an unlikely alliance with the King of the Koopas to defeat the villainous Fawful in Mario & Luigi: Bowser’s Inside Story + Bowser Jr.’s Journey, an enhanced remake of the gut-busting role-playing classic, only for Nintendo 3DS family systems!
After infecting Toads with the ghastly Blorbs and tricking Bowser into inhaling Mario, Luigi and Princess Peach, the evil genius Fawful has claimed the Mushroom Kingdom as his own! Swallowed whole by their arch-nemesis, the Mario Bros. must now work with Bowser from inside his body to thwart Fawful’s plans and save the world.
Enjoy a rib-tickling adventure that will take you from the depths of Bowser’s stomach, to the beaches and forests of the Mushroom Kingdom. As Mario and Luigi, you’ll solve puzzles, dispatch foes in turn-based battles and meet the others trapped inside the belly of the beast. On the outside, it’s up to the big bad himself to scour the land, using brute force to stop anyone who gets in his way!
Join Bowser Jr. and the Koopalings on a hilarious quest to find a remedy for the Blorbs in Bowser Jr.’s Journey! Think tactically as you form your own crack fighting squad to face off against Fawful’s underlings in this brand new adventure, playable as soon as you start up the game.
Help Mario, Luigi and Bowser take down a common enemy in Mario & Luigi: Bowser’s Inside Story + Bowser Jr.’s Journey, a comical action-packed role-playing adventure, only for Nintendo 3DS family systems.
An epidemic is sweeping the Mushroom Kingdom! Throughout the land, Toads are swelling up like balloons, due to an strange illness called the Blorbs. To combat this crisis, Princess Peach calls an emergency meeting with Mario, Luigi, Starlow, Toadsworth and many of the kingdom’s finest present.
When Bowser crashes this impromptu assembly and is unceremoniously thrown out of Peach’s Castle, the Koopa king looks to enact his revenge.
After scoffing a “lucky” mushroom given to him by a hooded stranger, Bowser starts uncontrollably sucking up anything and everything in his path. Gleeful that his scheme worked, this peddler reveals their true identity as the mad scientist Fawful!
Furious that he was tricked so easily, Bowser storms back to the castle to warn everyone of Fawful’s dastardly deception. Barging back into the meeting, the scaly villain accidentally inhales all present, including Mario, Luigi and Princess Peach. But before he can gloat about his victory, Bowser suddenly collapses.
With no-one left to defend Peach’s Castle or command Bowser’s troops, Fawful swoops in to begin his plan for total world domination. Stuck inside their archenemy’s belly and with no clear way out, Mario and Luigi will have to put their thinking caps on if they want to cure the Blorb menace, save the realm, and escape Bowser’s body!
In this unique RPG adventure, Mario and Luigi are stuck within Bowser’s body, and our heroes must work with their long-standing enemy to save the world, inside and out! Explore a world full of zany characters, solve puzzles little and large, and fight it out in exciting turn-based battles in your quest to defeat Fawful.
As Mario and Luigi, you’ll roam around Bowser’s innards and assist the surly scoundrel overcome problems both around the Mushroom Kingdom, and within his body. Bowser not strong enough to lift something? Supercharge his arm muscles with a quick rhythm game! Has Bowser bit off more than he can chew? Head to his stomach and get his digestion working overtime with an enzyme-energizing minigame!