Resident Evil: The Mercenaries 3D on Nintendo 3DS features re-mastered stages from Resident Evil 4 and Resident Evil 5, delivering the intense Mercenaries gameplay experience for the first time on a handheld console.
It’s a race against time as players compete to defeat as many enemies as possible before the countdown reaches zero.
Resident Evil: The Mercenaries 3D offers players a variety of gameplay formats with a solo mission option or the ability to team up with others across the world in two-player co-op via Internet Play. The game also includes the addition of an all new Skill Slot feature. Players will be able to fill three skill slots from a selection of 30 skills including improvements to weapon performance, reload speed or melee abilities and customise characters to best suit their style of play.
Packed with pulsating action and features, players will be able to control legendary Resident Evil characters from past and present in a face off against some of the most terrifying enemies, such as the Executioner and Popo Karimu. Playable characters include Chris Redfield, Krauser, Hunk, Jill Valentine, Rebecca Chambers, Albert Wesker and, making her debut in a Mercenaries game, Claire Redfield.
Resident Evil: The Mercenaries 3D delivers the intense Mercenaries gameplay experience for the first time on a handheld console, only on Nintendo 3DS.