Sonic Boom: Shattered Crystal
An epic adventure awaits a legendary team in Sonic Boom: Shattered Crystal, exclusively available on Nintendo 3DS and 2DS. When the powerful villain Lyric kidnaps Amy as part of his plan to retrieve the Lost Crystal of Power, only the combined strengths and teamwork of Sonic, Tails, Knuckles and newcomer Sticks can get Amy back from Lyric’s vile clutches!
Make use of each character’s unique abilities to explore ancient ruins, tropical jungles and everywhere in between. Wield the new Enerbeam gadget to interact with the world in surprising ways: fight enemies, slingshot between the foreground and background, and much more.
Multiple routes and secrets within levels reward players with a keen sense of adventure, and character upgrades throughout the game grant even more possibilities for exploration. And with boss battles, special stages, rival races and more to conquer, the adventure never stops!
Progressing through the story mode also lets you unlock special upgrades in Sonic Boom: Rise of Lyric on Wii U by linking the two versions via local wireless communication.