The Legend of Zelda: Tri Force Heroes
Combine the powers of three Links in The Legend of Zelda: Tri Force Heroes for Nintendo 3DS family systems! Work together as a dynamic trio, don different outfits to gain new abilities, and save the fashion-obsessed kingdom of Hytopia from a ghastly curse.
Answer the king’s call for heroes to rid the princess of a hideous new outfit and restore style to Hytopia. Embark on a quest outfitted for three, with each player controlling one Link each. Travel to eight different areas of the Drablands, from icy caverns to red hot volcanoes, and explore over 30 levels brimming with puzzles, traps and baddies.
Buddy up with two other heroes online* or via Local Play. With Download Play**, three friends can play together using just one copy of the game, and they can even carry some of their progress over to the full game. You can also take on levels yourself by enlisting the help of statue-like companions called Doppels to give you the might of a trio!
All three heroes are bound to the same Heart Meter, so help each other out and use the icons on the Touch Screen to communicate with your comrades: request their help, give them hints and cheer them on. Two or three Links can stand on each other’s shoulders and form a totem to solve perplexing puzzles, throw players to higher ground and tower over the most fearsome opponents.
Use the rewards from your adventures to craft over 30 stylish new outfits. These outfits not only change your hero’s look, but also bestow them with unique abilities: grab the Goron Garb to swim through lava, don the Kokiri Clothes to power up your arrows or throw on the Legendary Dress to increase heart drops.
For even rarer loot, work together with other players to revisit levels and take on new challenges, or fight against them in the Coliseum in free-for-all battles. Bring your choice of outfit into one of eight arenas and fight it out using whatever items you can get your hands on to win rare rewards.
Triumph in a trio and bring fashion back to Hytopia in The Legend of Zelda: Tri Force Heroes for Nintendo 3DS family systems.
Learn all about this exciting new adventure from The Legend of Zelda series producer Eiji Aonuma!
Is The Legend of Zelda: Tri Force Heroes part of the Legend of Zelda series timeline? Does the kingdom of Hytopia have any connection to Hyrule? And say, what happened to purple Link? We decided to put these questions, and more, to the developers of The Legend of Zelda: Tri Force Heroes!
The game takes place several years after A Link Between Worlds and features the same hero. Certain events bring him to the kingdom of Hytopia, where he dresses as he does in order to hide his heroic origins. There’s no telling where the other hero candidates come from, but the player character you control is the true Hyrulian hero from A Link Between Worlds. If you aren’t familiar with what he was up to in A Link Between Worlds, I’d definitely recommend giving it a play.
The purple Link from Four Swords Adventures was one of the Link clones created by the power of the Four Sword itself. The three main characters of this game, meanwhile, are “hero candidates” different from Link himself. The idea of controlling a trio worked out well in terms of game design, too, so purple Link is taking a break from this game.
Why can The Legend of Zelda: Tri Force Heroes be played with only three players and not four?