Try it for free!
A free demo of Pikmin 3 Deluxe is now available. Experience both Story and Mission modes solo or with a friend, and then carry over your progress into the full game. Seasoned explorers can complete the demo's Story mode portion to unlock the 'Ultra-Spicy' difficulty in the full game right from the start, instead of having to complete the full game's Story mode on 'Hard' first!
Touch down on a world of rich adventure with Pikmin 3 Deluxe for Nintendo Switch!
With Planet Koppai running short of food, explorers Alph, Brittany and Charlie set out to an unknown planet called PNF-404 to seek out fruits and seeds.
Put together a posse of up to 100 Pikmin in your daily explorations and use a whistle to call them to you. They’re obedient enough to happily follow your commands – and don’t even mind being thrown at something to get the job done!
At your command the Pikmin forces will carry heavy loads for you, break down barriers, build bridges, fight the local wildlife, and more. You can also split your crew into three squads led by Alph, Brittany and Charlie each, and switch between them to search in different directions at once – getting the hang of this will allow for efficient travels!
You’ll need to use the unique skills of each Pikmin type to overcome obstacles and open up the diverse world around you, so pick your Pikmin wisely!
These hot-headed variants are resistant to fire and are much fiercer in battle than other Pikmin, boasting powerful attacks!
Pikmin 3 Deluxe gets a dose of nifty new upgrades, from tackling the main adventure together with a friend to unearthing never-before-seen story quests!
If you need a break from your plucky adventure, more fun awaits with additional modes. Get competitive with another player in Bingo Battle, or complete unique challenges alone or co-operatively in Mission Mode – which includes all DLC from the Wii U version!
Both modes can be enjoyed in local multiplayer on one Nintendo Switch console, though you can also compare your Mission Mode scores with the rest of the world via online leaderboards*.
You’ll even have two additional Pikmin types at your disposal: the mighty Purple Pikmin, and the fast and sharp-sighted White Pikmin.