Shovel Knight
This free expansion to Shovel Knight sees players set out on a new quest starring the troublesome trickster of alchemy: Plague Knight. Help this mad sorcerer concoct the ultimate potion, the Serum Supernus, by extracting the necessary ingredients from his former allies, the knights of the Order of No Quarter.
Revisit remixed stages using Plague Knight’s explosive new abilities to blast new paths through classic levels and complete new objectives. Use bomb jumps to leap across previously tricky obstacles with ease, and pulverise foes with an assortment of bombs and potions.
Throw a new Alchemy System into the mix to turn your spoils and loot into power-ups and equipment. Collect new recipes and reagents in each level to conjure up even more potent potions to deal with enemies both old and new.
Challenge Mode and Feats return with new speed runs, boss rematches and more unforgiving trials that will put even the most seasoned sorcerers to the test!
Overthrow the Order of No Quarter once more and become the ultimate alchemist in Shovel Knight: Plague of Shadows.