Looking for Bayonetta 2 on Nintendo Switch?
In this climactic sequel to the critically acclaimed Bayonetta action game, players will be on the edge of their seats from start to finish. Brimming with jaw-dropping battles and gorgeous cut scenes, this game never lets up on the action. Fight on top of a jet as it soars through a downtown city. Duke it out against a giant angelic monster with a deadly whip-like arm on top of a speeding train. And take to the skies in a fight against a demonic dragon while ascending to the top of a skyscraper.
Born of a forbidden union between the Lumen Sages and the Umbra Witches, the mighty witch Bayonetta travels from the distant past to the present day. With her graceful fighting style and peerless magical powers, she captivates and terrifies her opponents in their final moments.
Armed with new weapons and abilities, Bayonetta has her enemies baffled by her new moves and torture attacks. Using magic, she can unleash a new ability called Umbran Climax to summon demonic monsters and deliver mighty attacks repeatedly.
Choose between Classic and Touch play styles. The Classic Controls represent the technical control scheme unique to Bayonetta, an acclaimed control scheme that fans of the previous game love and all action game fans will enjoy. The Touch Controls, on the other hand, offer a more convenient play style for those unfamiliar with action games or simply looking for a new spin on action. Players can use the Wii U GamePad touch screen controls to easily manipulate Bayonetta as she moves, attacks and evades enemies.
Bayonetta’s longtime friend and fellow Umbra Witch, Jeanne, appears to assist Bayonetta in performing combination attacks and in doling out intense punishment against enemies. You can even take all the action off the big screen and enjoy off-TV play using the Wii U GamePad.
Join forces with a friend to fight through waves of enemies in the online multiplayer Tag Climax mode. Choose from a range of powerful characters, and give angels and demons a beating that's as brutal as it is beautiful.
Discover a special edition package containing both Bayonetta 2 and the original Bayonetta, newly enhanced with Wii U exclusive content and features**.
Originally released in 2010, the unforgettable first chapter of the Bayonetta saga introduced the world to "climax action", an explosive blend of dynamic action and saucy style. Experience it all for yourself on Wii U at a silky smooth 60 frames per second.
After remembering her name, Bayonetta, and her ability to summon demons, she rediscovers her powers as an Umbra Witch in the remote European city of Vigrid, staving off the armies of heaven and revealing the truth of her long-lost past.
Get closer to the action in both Bayonetta and Bayonetta 2 with brand new touch controls on the Wii U GamePad screen. Plus, with both games supporting off-TV play, you can get comfortable and enjoy the action on your own private screen.