Visiting Your Friends with the DS Suitcase
So how exactly do you go about using the DS to visit a friend? There are players who don't own the game for the DS.
You don’t need to own the game. All you need is one DS console. By using the DS Download Play function, you can download your player data, put the DS in Sleep Mode and take it to a friend's house. You'll then be able to play in that friend's town.
We've called it the DS Suitcase. If a player isn't connected to the Internet at home, even if they’re the kind of player who was happy to play on their own at first, if they have designed a great room and decorated their town, they’re going to want to show their handiwork to someone else at some point. That’s when we want players to use the DS Suitcase so they can get their friends to come and visit them.
And for the other player, paying a visit your friend's town might mean you can get hold of some hard-to-find items.
We’d like players to play the game with the feeling that even if they aren’t connected to other players at the moment, the day will definitely come when they will be.
Isn't it also the case that players who own the DS version of Animal Crossing will be able to bring some of their data across to the Wii version?
Naturally, there are a lot of players who have been playing the DS version for a long time and who really feel an attachment to the town they’ve built up. But when you actually think about what was the most important part of the town in the DS version, it was the character that they played as. That’s why we’ve made it possible for players to move house from the DS version across to Wii, taking their name and face, as well as their catalogue.
So if you have your catalogue, you can order all the furniture and other items you collected on the DS version from Tom Nook. But why did you decide not to allow players to carry across their money and possessions?
Even if the player character moves to the Wii version, they will still remain in the DS version. There are still people who are playing the DS version, and if all the money and furniture was simply removed from the game...
It would turn into a ghost town! (laughs) That would be really harsh on those players.
You’re also unable to carry fish and insects across to the Wii version. The reason for this is because we want players to feel that whole new challenges are awaiting them. The number of fish and insects has increased significantly, and there are a number of strange and interesting new additions.