Talking about cuteness reminded me of how Toad used to look pretty plain, but because he gets cat ears this time he looks cuter overall. Between that and his ability to quickly dash around, I think he turned into an incredibly attractive character.
Yeah. It may be a little rude to his fans to say it like this, but Toad is a surprisingly popular character.
Taking a cue from Super Mario Galaxy, there are games called “Captain Toad’s Adventure”, in which Captain Toad appears with his memorable little tune that goes “ta-dada-da-, ta-dada-da-”.
It’s a sort of puzzle game in which you use the Wii U GamePad’s motion controls to control the camera angles and move Captain Toad around to collect five Green Stars in special courses. We put this in hoping people would try it out as a way to experience a game in which you control the camera yourself as you would in a 3D Super Mario game.
Yes. And this time Captain Toad has a backpack, making him heavy and unable to jump, so even enemies like Goombas suddenly become formidable enemies.
If that had been suggested before it was finished, I might have said, “But then you can’t jump! No!” It’s clearly unusual for Super Mario.
But that was something else I thought would be fine because it’s fun. If we consistently stuck to Super Mario-like designs for all instalments, you might get tired of some things.
But I think that has been welcomed by the world and has spread ever since Super Mario Galaxy.
So this time, courses that are quite different begin filtering in during the latter half of the game.
15. Mario Kart: An action-racing series starring Mario characters. The latest instalment in the Mario Kart series is Mario Kart 7, a racing game released for the Nintendo 3DS system in December 2011.
There are tatami mats and paper-screened sliding doors. If you touch the Wii U GamePad screen, it opens the sliding doors.